RSS

Murmurarea – viata in alb – negru

11 Oct

Numeri 11:1-3

„Poporul a cartit in gura mare impotriva Domnului, zicand ca-i merge rau. Cand a auzit Domnul, S-a maniat, s-a aprins intre ei focul Domnului si a mistuit o parte din marginea taberei. Poporul a strigat catre Moise. Moise s-a rugat Domnului, si focul s-a stins. Locului aceluia i-au pus numele Tabeera (Ardere) pentru ca se aprinsese focul Domnului printre ei.”

In inceput, vreau sa dau raspuns la o intrebare: Ce este pustia? Pustia inseamna desert, pamant uscat, fara apa, pamant sec etc. James MacDonald spunea in cartea sa „Doamne, schimba-mi atitudinea!” : „Aceia care aleg murmurarea drept stil de viata, isi vor trai toata viata in pustie.”(viata in alb – negru) Si nu e de mirare ca poporul Israel a mers patruzeci de ani prin pustie, pentru ca ei asta faceau, au ales murmurarea drept stil de viata, si astfel si-au trait viata in pustie la propriu. Haideti sa vedem ce este murmurarea, in cateva cuvinte:

1. Murmurarea este o atitudine:

O definitie a atitudinii spune: „Atitudinile sunt tipare de gandire care se formeaza intr-o anumita perioada de timp.” Atitudinea nu se formeaza intr-o secunda, cum pocnesti din degete, ci se formeaza in urma unor actiuni pe care le faci, bune sau rele. Este asemanator cu urmatorul proverb: „Ai grija la alegeri. Alegerile dau nastere actiunilor. Actiunile dau nastere obiceiurilor. Obiceiurile dau nastere unui caracter. Caracterul decide vesnicia.Alegi ceva, si treci la actiune. Cu timpul, daca repeti aceeasi actiune, iti intra in sange, si devine un obicei. Obiceiurile dau nastere caracterului, pentru ca asta de defineste. Iar caracterul odata format, fiind greu sa il mai schimbi, iti decide vesnicia. La fel cu atitudinile. Ai grija la atitudinile pe care ti le alegi. Odata ce ti-ai format murmurarea ca si atitudine, incepi sa-ti traiesti viata in alb – negru.

2. Atitudinile sunt tipare de gandire:

Si anume, va dau un exemplu concret: un copil are o minge albastra, mare si frumoasa. Dar in timp ce se juca cu aceasta, el o scapa. In urma scaparii mingi, el poate face urmatoarele afirmatii:

  • Minge proasta. Ce minge mai e si asta? Nu mai sunt mingi bune pe planeta asta, doar mingi care se scapa din mana. Vai s-amar de cei care le-au facut!
  • Sunt un mare ratat. Da pe cine am mai vazut eu sa scape mingile in halul asta? Numai eu le scap, ceilalti copii din parc nu le scapa sa si mine.
  • Acum am scapat mingea, si nu am pe nimeni langa mine ca sa mi-o dea. Unde-mi sunt parintii cand am nevoie de ei, unde-mi sunt prietenii, fratii?
  • E vina mea, eu am sapat-o, dar tot eu o s-o ridic. Am mai scapat-o, dar data viitoare o sa ma concentrez mai mult ca sa n-o scap, si sa o mentin cat mai mult in aer. Ma joc in continuare.

Acestea sunt patru feluri de gandire pe care nu numai copiii le au, ci si noi, in viata de zi cu zi. Tu ce tipar de gandire doresti sa ai? Sa te plangi intr-una ca ai facut ceva gresit? Sa dai vina pe context? Sau sa faci o afirmatie de genul: „E vina mea, dar ma corectez!”?

3. Murmurarea este pacat:

Ce inseamna pacat? – Pacat inseamna, conform definitiei: „a pierde directia/a rata tinta”, in termeni Biblici: „a da gres fata de standardul sfant al lui Dumnezeu”. Poate spui: „Dar chiar pacat acuma? Ce poate fi rau in asta?” In primul rand, murmurarea duce la depresie, amaraciune, suparare etc. Iar in al doilea rand, il ranesti pe Dumnezeu. De ce? Sa va dau un exemplu concret: parintii pleaca in oras, seara. Copiii au ramas acasa, singuri. Cand s-au intors parintii acasa, nici urma de copii. Acestia ingrijorati, au inceput sa caute peste tot in casa, afara, la etaj, dar niciun copil. In timp ce stateau sa se gandeasca daca sa sune la politie sau nu, s-au auzit glasuri care veneau din beciul casei. Ei au descis usa, si au ascultat ce vorbeau copiii. „Eu m-am saturat de mancarea facuta de mama, tot timpul aceeasi, cu aceleasi alimente. Sandvisul de la scoala nici nu mai il mananc. Imi cumpar ceva de la chiosc.” Al doilea adauga: „Si eu m-am saturat de hainele astea pe care mi le-a cumparat. Nu mai imi cumpara altele. Tot pe astea le port.” La fel si al treilea. Cum credeti ca s-au simtit parintii lor auzind aceste cuvinte? La fel se intampla si cu Dumnezeu. Singura diferenta este ca Dumnezeu ne aude tot timpul, chiar si cand gandim. Si pentru asta este murmurarea pacat, pentru ca Il ranesti pe Dumnezeu, exprimandu-ti nemultumirea.

Dumnezeu nu suporta sa-si auda copiii murmurand. De aceea s-a aprins de manie impotriva poporului: Numeri 11:1. Dar poate spui ca „Dumnezeu nu se mai aprinde de manie azi.” Vreau sa-ti spun ceva: Dumnezeu se aprinde de manie tot timpul cand pacatuim: Psalmul 7:11 – „Dumnezeu este un judecator drept, un Dumnezeu care Se manie in orice vreme.” A, ca nu isi varsa mania, asta este umpic diferit. Dar El se manie. Sa va dau cateva versete in care Dumnezeu se manie: Numeri (11:33 , 12:9 , 25:4 , 32: 14), dar sunt multe altele.

Fereste-te de viata in alb – negru!!!

 
4 comentarii

Scris de pe 11 Octombrie 2012 în Meditatii

 

4 responses to “Murmurarea – viata in alb – negru

  1. Gili

    22 Octombrie 2012 at 12:57

    Inteleapta si creativa asocierea dintre cartire, ca mod de viata, si gandirea alb-negru, sau mai degraba negru-alb!

     
    • crestiniromani

      22 Octombrie 2012 at 18:41

      Virtutile dau culoare si sens vietii, viciile o depigmenteaza si o seaca!

       
  2. Maria for3ver**

    16 Noiembrie 2012 at 20:38

    „Cu cat carteste cineva mai mult, cu atat se distruge pe sine.” ba mai mult.. totodata „cartirea naste cartire”. Am citit undeva despre cartire, care este evident pacat in ochii lui Dumnezeu si am remarcat aceste 2 afirmatii care de altfel mi’au placut. Intr’un cuvant: „Adevarat!” chiar foarte adevarat… keep on keeping on, u’re doing a great job!😉 GBU all.

     
  3. mihai

    3 Aprilie 2014 at 13:49

    pentru mine alb-negru inseamna o viata in care domneste da si nu , nu exista culori nu exista ” nu stiu „, viata alb-negru este viata in care esti hotarat ce ai de gand cu viata ta,ai un plan si incerci sa-l respecti „daca nu e alba e neagra”, nu exista „nu stiu” nu exista „da dar” , ai gresit platesti,ai facut un lucru bun esti rasplatit…viata colorata e viata pe care o duci in familie, omul cald,iubitor,iertator… daca faci greseala sa fii color in societate esti luat de prost. Oamenii puternici cred in alb si negru.

     

Lasă un răspuns

 
