RSS

De la gand spre destin

12 Sep

“Ai grija la ganduri. Gandurile dau nastere actiunilor. Actiunile dau nastere obiceiurilor. Obiceiurile dau nastere unui caracter. Caracterul ne decide vesnicia.” – Proverb chinezesc

Am intitulat articolul acesta “De la gand spre destin.” Ce poate conta un lucru la care m-am gandit, poate zici tu in sinea ta. De multe ori stau si ma gandesc ce voi face maine, sau poimaine, sau ce facultate sa urmez. Cred ca toti oamenii gandesc astfel de lucruri. Este foarte important un singur gand pe care-l faci. De aceea este foarte important sa gandim de doua ori, inainte de a face un singur lucru. Este ca si acel proverb: “Spun ce gandesc, dar nu gandesc ce spun.” Ce ar fi sa facem toti asa? Sa spunem un lucru pe care il gandim, dar sa nu gandim la ce spunem. Gandurile noastre, determina actiunile noastre.

Intr-o zi, un caine a trecut pe langa casa mea. I-am dat un os. A doua zi, cand am iesit in strada, ma trezesc cu cainele la poarta. Am mers in casa si i-am adus o felie de paine. Urmatoarele zile, la fel. Pana intr-o zi cand am iesit in strada, si nu mi-am dat seama ca acel caine, s-a strecurat pe langa mine si a intrat in curte. La fel poate fi si in viata noastra. Sa facem lucruri pe care le consideram banale, dar, fara sa ne dam seama, el va deveni un obicei, la fel ca si cainele acela. La inceput a primit oase si felii de paine. Dar, din neatentia mea, l-am lasat inauntru. Ca si cainele, obiceiurile se pot strecura in viata noastra, fara sa ne dam seama. Actiunile noastre, dau nastere obiceiurilor.

Obiceiurile fac parte din viata noastra de zi cu zi, fie ca sunt bune, fie ca nu sunt bune. De exemplu, esti obisnuit ca atunci cand vii de la servici, sa iai o carte si sa citesti un capitol, sau esti obisnuit sa stai o ora la televizor. Simplul obicei determina felul tau de a fi. Daca te obisnuiesti sa citesti Biblia, sa meditezi la ea, sa citesti carti, caracterul tau va fi unul bun. Dar daca te obisnuiesti sa bei, sa vorbesti urat, sa fumezi, incet, incet, iti transforma caracterul intr-unul neplacut Domnului. Uitati-va la oamenii betivi, care stau toata ziua in bar. Majoritatea lor isi bat sotiile, copiii, cateodata si parintii. Atentie la obiceiurile pe care le avem zi de zi. Obiceiurile noastre, dau nastere caracterului nostru.

Caracterul odata format, este foarte greu sa fie schimbat. Poti sa ai un caracter bun si puternic, sau unul rau si slab. Vesnicia ta, depinde de caracterul tau. Totul depinde de gandurile, actiunile, obiceiurile si caracterul tau. Tu decizi! – “Schimbarea in bine, incepe cu tine.” – ABC.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 12 Septembrie 2012 în Meditatii

 

Lasă un răspuns

 
