RSS

Esti tanar – esti stresat. Cum scapi?

03 Sep

Ca sa faci fata stresului trebuie sa stii cine esti:

  • daca ne uitam la Domnul Isus vedem ca El stia cine este: (Ioan 8:12) “Eu sunt Lumina lumii; cine Ma urmeaza pe Mine, nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii”; (10:9) “Eu sunt Usa”; (14:6) “Eu sunt calea, adevarul si viata”; (10:36) “Eu sunt Pastorul cel bun”; (10:11) “Sunt Fiul lui Dumnezeu”.
  • daca nu stii cine esti, altii vor incerca sa-si formeze o parere despre tine, si vor incerca sa te manipuleze pana in momentul in care esti deacord cu ce spun ei.

Ca sa faci fata stresului trebuie sa stii pe cine incerci sa multumesti:

  • (Ioan 5:30) “Eu nu pot face nimic de la Mine Insumi: judec dupa cum aud; si judecata Mea este dreapta, pentru ca nu caut sa fac voia Mea, ci voia Tatalui, care M-a trimis.”.
  • nu poti multumi pe toata lumea; daca multumesti un grup de oameni, nu poti sa-l multumesti pe un altul; nu e normal sa incerci ceva, ce nici macar Isus nu a facut.
  • pentru Isus totul a fost clar: (Matei 3:16) “Il voi sluji pe Tatal Meu”, iar raspunsul Sau a fost: “Acesta este Fiul Meu preaiubit in care-Mi gasesc placerea”.
  • cand nu stii pe cine sa multumesti, cazi intr-una din urmatoarele trei capcane:
    1. critica (esti preocupat de ce-ar putea gandi altii despre tine)
    2. competitia (te ingrijoreaza faptul ca cineva ti-o ia inainte)
    3. conflict (te simti amenintat de cineva)

Ca sa faci fata stresului trebuie sa stii ce urmaresti sa realizezi:

  • (Ioan 8:15) “Chiar daca Eu marturisesc despre Mine Insumi, totusi marturia Mea este adevarata; caci Eu stiu de unde am venit si unde Ma duc”.
  • Domnul Isus stia ce voia sa realizeze, inca din momentul in care a venit pe lume.
  • daca nu-ti planifici lucrurile vei fi expus unei presiuni, unui stres; astfel trebuie sa-ti fixezi un punct si sa-ti indeplinesti acel plan.
  • Stabilirea unor scopuri clare simplifica viata in mod simtitor.
  • petrece timp impreuna cu Dumnezeu in fiecare dimineata, si cere-i ajutor pentru toata ziua si pentru planurile care vrei sa le indeplinesti.

Ca sa faci fata stresului trebuie sa te ocupi de un singur lucru odata:

  • nu te-ai trezit niciodata tras in toate directiile? (Luca 4:42)  “Cand s-a crapat de ziua, Isus a iesit si S-a dus intr-un loc pustiu. Noroadele au inceput sa-l caute in toate partile, si au ajuns pana la El: voiau sa-l opreasca sa nu plece de la ei”.
  • (Luca 4:43) “Trebuie sa vestesc Evanghelia Imparatiei lui Dumnezeu si in alte cetati; fiindca pentru aceasta am fost trimis”.
  • multimea il cauta tot timpul ca sa stea cu El.
  • cand un profesor are 30 de extemporale pe birou, se apuca de un singur lucru odata.

Ca sa faci fata stresului, nu incerca sa faci totul de unul singur:

  • (Marcu 3:13)  “Isus S-a suit pe munte; a chemat la El pe cine a vrut, si ei au venit la El”
  • Isus nu a facut totul de Unul singur. A avut 12 ucenici.
  • de ce nu facem si noi asa? – Aici sunt 2 motive:
    1. Perfectionismul: noi spunem: “Daca vrea ca totul sa iasa bine, ma voi ocupa de problema personal”, sau “Nimeni, absolut nimeni nu poate face lucrul acesta asa cum il fac eu.” Dar credeti ca Isus nu ar fi putut face mai bine decat ucenicii? – ba da, dar i-a lasat pe ei sa invete si sa-i pregateasca pentru ce urma.
    2. Nesiguranta personala: noi spunem: “Ce se va intampla daca incredintez aceasta responsabilitate cuiva care se dovedeste ca face o slujba mai buna decat mine?” Acest gand nu ni se va parea amenintator daca stii cine esti, pe cine incerci sa multumesti, ce doresti sa realizezi si care e lucrul asupra caruia te concentrezi. Implica-i si pe altii in lucrurile care le faci tu!

Ca sa faci fata stresului trebuie sa-ti dezvolti obiceiul rugaciunii personale:

  • (Marcu 1:35): “dimineata, pe cand era inca intuneric de tot, Isus [Se scula] . . . si [Se ducea] intr-un loc pustiu” ca sa se roage.”
  • definitie a rugaciunii: Rugaciunea este un antidot ideal impotriva stresului.
  • oricat de ocupat a fost Isus, Isi facea timp sa se roage.
  • timpul petrecut in rugaciune si partasie cu Dumnezeu poate departa stresul.
  • daca esti singur si stresat, ori aprinzi TV-ul ori radioul, ori calculatorul dar Dumnezeu spune: (Psalmul 46:10): “Opriti-va, si sa stiti ca Eu sunt Dumnezeu”.
  • -dimineata cand te trezesti, stai in rugaciune inaintea lui Dumnezeu si reincarca-ti bateriile pentru zi.

Ca sa faci fata stresului fa-ti timp sa te bucuri de viata:

  • (Marcu 6:31): “Isus le-a zis: <<Veniti singur la o parte, intr-un loc pustiu si odihniti-va putin.>> Caci erau multi care veneau si se ducea, si ei n-aveau vreme nici sa manance”;
  • Isus le vedea osteneala si l-a zis: “Haideti, meritati o pauza”;
  • un motiv in plus pentru care Isus a facut fata stresului este pentru ca a stiut cand sa se relaxeze;
  • este atat de importanta incat a inclus-o in cele Zece Porunci: 4. Adu-ţi aminte de ziua de odihnă, ca s-o sfinţeşti. Să lucrezi şase zile şi să-ţi faci lucrul tău. Dar ziua a şaptea este ziua de odihnă închinată Domnului, Dumnezeului tău: să nu faci nici o lucrare în ea, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici vita ta, nici străinul care este în casa ta. Căci în şase zile a făcut Domnul cerurile, pământul şi marea şi tot ce este în ele, iar în ziua a şaptea s-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă şi a sfinţit-o.;
  • (1 Timotei 6:17) Pavel a scris ca Dumnezeu ne-a dat “toate lucrurile din belsug, ca sa ne bucuram de ele”.

Ca sa faci fata stresului, da-I stresul tau lui Isus:

  • “Veniti la Mine, toti cei truditi si impovarati, si Eu va voi da odihna. Luati jugul Meu asupra voastra, si invatati de la Mine, caci Eu sunt bland si smerit cu inima; si veti gasi odihna pentru sufletele voastre. Caci jugul Meu este bun, si sarcina Mea este usoara” (Matei 11:28-30);
  • nu vei avea niciodata pace deplina daca nu ai o relatie cu Printul Pacii;
  • Hristos poate transforma viata ta plina de stres intr-una plina de satisfactii.
 
Scrie un comentariu

Scris de pe 3 Septembrie 2012 în Meditatii

 

Lasă un răspuns

 
